Vahid, an Azerbaijani auto mechanic, was once imprisoned by Iranian authorities. During his sentence, he was interrogated blindfolded. One day, a man named Eqbal enters his workshop. His prosthetic leg creaks, and Vahid thinks he recognizes one of his former torturers. آنچه که به عنوان یک تصادف جزئی آغاز میشود، مجموعهای از عواقب فزایندهای را دنبال میکند…
فیلم شبیه بیانیه یه آدم عصبانی و کمسواده. هیچی از کارگردانی نداره. نه میزانسن، نه دکوپاژ درست، نه قاببندی صحیح و نه فیلمنامه. انگار داستان رو برای بازیگرا تعریف کرده و گفته برید دیالوگ بگید. کیارستمی هم از نابازیگر استفاده میکرد و فیلمنامههای ساده داشت ولی بیننده رو بشدت مجذوب میکرد. از نظر من این فیلم ارزش هنری اصلن نداره و یه بیانیه عصبی و شعاریه.
این فیلم نه تنها هرگز بر ضد رژیم نیست بلکه مطابق میل حکومت هست. این فیلم نه تنها به تغییر اعتقادی نداره بلکه اصرار به مدارا با رژیم داره و به انقلاب اعتقادی نداره. حتی به محاکمه کسانی که عمر و جوانی و سلامت جسم و روان معترضان و جوانان رو تا ابد به خطر انداختن هم اعتقادی نداره. یک فیلم محصول جذب شدن جعفر پناهی در حزب جمهوری اسلامیه. متاسفم که مردم مظلوم ما بازیچهٔ امثال جعفر پناهی و نرگس محمدی و… شدن
عجب. فیلمی که جایزه کن گرفته و فرانسه برای اسکار فرستاده و الان که به نمایش عموم درآمده و اکثریت مردم همه جنبه های فیلم رو مورد نقد های شدید قرار دادن این فیلم تبدیل شد به فیلمی که به نفع رژیم هست!؟ عجب
چیزی که من دیدم این بود با وجود انواع شکنجه ها مخالفین توان خشونت را ندارند. ولی صحنه پایانی نشان داد که حکومتی ها تغییر ماهیت نمیدهند و مماشات با آنها ثمری جز نابودی ندارد.
اینکه ایرانیان و سینمای ایران به جوایز معتبر دسترسی پیدا کند واقعا باعث افتخار است اما این فیلم!!!!!! به جرائت می توانم بگویم نه تنها مزخرف ترین کار پناهی بلکه مزخرف ترین فیلمی است که تا به حال از یک کارگردان ایرانی ساخته شده است. بیانیه خواندن به سبک تاترهای کلاس سوم راهنمایی باید نخل طلا ببرد!!!؟ بعد فرانسه هم آن را کاندید اسکار از کشورش معرفی کند؟!!!! واقعا یا خودشان را به خریت زده اند یا فکر کرده اند مخاطبین اینقدر خام هستند. فیلمنامه فوق العاده ضعیف. بازی های بسیار بد و ضعیف. کارگردانی فوق العاده بد و … چون مثلا ضد رژیم حرف می زند یا فحش های آبدار می دهد متفاوت و هنری است!!!! فیلمی که با ارفاق زیاد می توانست پایان نامه ضعیف یک دانشجوی بد و بی استعداد باشد و باز هم با ارفاق نمره ای در حدود ۱۱ یا ۱۲ بگیرد (شک دارم) همین. واقعا برای دست اندرکاران جشنواره کن متاسفم که اعتبار این جشنواره هنری را اینچنین لگد مال کرده اند
بهزاد گرامی از شما متشکرم. پسر آقای پناهی (پناه پناهی) بسیار جلوتر از اوست و یک فیلم بلند در کارنامه اش است (جاده خاکی) که همان یکی از تمام فیلم های پدرش یکجا بهتر است. ای کاش کمی از پسرش فیلمسازی یاد می گرفت
فیلم مزخرف. یه فیلم برای نمایش در جشنواره و نه برای تمشا و لذت مردم. فیلمهای این کارگردان همشون بیخود و حیف وقته و با موضوع بدگویی از رژیم ایران و مآموران رژیم، میخواد جایزه جشنواره خارجی ببره. به قول معروف سوراخ دعا رو پیدا کرده
یعنی صد رحمت به فیلمهای استاد ایرج ملکی. چراباید به چنین فیلمهای ضعیفی که نه کارگردانی نه فیلمبرداری ونه بازیگری خوبی دارند صرف اینکه سیاسی و ضد رژیم هستند هنری و محبوب هستند. کاش درباره هنر وآثارهنری صرفا واقعیست باشیم.
یه فیلم ضعیف و چرت
فیلم شبیه بیانیه یه آدم عصبانی و کمسواده. هیچی از کارگردانی نداره. نه میزانسن، نه دکوپاژ درست، نه قاببندی صحیح و نه فیلمنامه. انگار داستان رو برای بازیگرا تعریف کرده و گفته برید دیالوگ بگید. کیارستمی هم از نابازیگر استفاده میکرد و فیلمنامههای ساده داشت ولی بیننده رو بشدت مجذوب میکرد. از نظر من این فیلم ارزش هنری اصلن نداره و یه بیانیه عصبی و شعاریه.
این فیلم نه تنها هرگز بر ضد رژیم نیست بلکه مطابق میل حکومت هست. این فیلم نه تنها به تغییر اعتقادی نداره بلکه اصرار به مدارا با رژیم داره و به انقلاب اعتقادی نداره. حتی به محاکمه کسانی که عمر و جوانی و سلامت جسم و روان معترضان و جوانان رو تا ابد به خطر انداختن هم اعتقادی نداره. یک فیلم محصول جذب شدن جعفر پناهی در حزب جمهوری اسلامیه. متاسفم که مردم مظلوم ما بازیچهٔ امثال جعفر پناهی و نرگس محمدی و… شدن
عجب. فیلمی که جایزه کن گرفته و فرانسه برای اسکار فرستاده و الان که به نمایش عموم درآمده و اکثریت مردم همه جنبه های فیلم رو مورد نقد های شدید قرار دادن این فیلم تبدیل
شد به فیلمی که به نفع رژیم هست!؟ عجب
چیزی که من دیدم این بود با وجود انواع شکنجه ها مخالفین توان خشونت را ندارند. ولی صحنه پایانی نشان داد که حکومتی ها تغییر ماهیت نمیدهند و مماشات با آنها ثمری جز نابودی ندارد.
افتضاح به تمام معنا،فاجعه،بازیگرای آماتور،فیلمبرداری فاجعه،متن به درد نخور،پر از الفاظ رکیک،اصلا ارزش یک بار دیدن هم نداره
مناسب دیدن خانوادگی نیست پر از الفاظ رکیک و بی اخلاقی
اینکه ایرانیان و سینمای ایران به جوایز معتبر دسترسی پیدا کند واقعا باعث افتخار است اما این فیلم!!!!!! به جرائت می توانم بگویم نه تنها مزخرف ترین کار پناهی بلکه مزخرف ترین فیلمی است که تا به حال از یک کارگردان ایرانی ساخته شده است. بیانیه خواندن به سبک تاترهای کلاس سوم راهنمایی باید نخل طلا ببرد!!!؟ بعد فرانسه هم آن را کاندید اسکار از کشورش معرفی کند؟!!!! واقعا یا خودشان را به خریت زده اند یا فکر کرده اند مخاطبین اینقدر خام هستند. فیلمنامه فوق العاده ضعیف. بازی های بسیار بد و ضعیف. کارگردانی فوق العاده بد و … چون مثلا ضد رژیم حرف می زند یا فحش های آبدار می دهد متفاوت و هنری است!!!! فیلمی که با ارفاق زیاد می توانست پایان نامه ضعیف یک دانشجوی بد و بی استعداد باشد و باز هم با ارفاق نمره ای در حدود ۱۱ یا ۱۲ بگیرد (شک دارم) همین. واقعا برای دست اندرکاران جشنواره کن متاسفم که اعتبار این جشنواره هنری را اینچنین لگد مال کرده اند
ساسان جان ۱۰۰٪ باهات موافقم،گل گفتی.
و ممنون از سایت که میزاره نظرات نوشته شه حتی منفی.
بهزاد گرامی از شما متشکرم. پسر آقای پناهی (پناه پناهی) بسیار جلوتر از اوست و یک فیلم بلند در کارنامه اش است (جاده خاکی) که همان یکی از تمام فیلم های پدرش یکجا بهتر است. ای کاش کمی از پسرش فیلمسازی یاد می گرفت
این فیلم حتی ضد رژیمم نیست. به وضوح قصد منفعل کردن معترضان و انقلابی خواهان رو داره
مزخرف
فیلم مزخرف. یه فیلم برای نمایش در جشنواره و نه برای تمشا و لذت مردم. فیلمهای این کارگردان همشون بیخود و حیف وقته و با موضوع بدگویی از رژیم ایران و مآموران رژیم، میخواد جایزه جشنواره خارجی ببره. به قول معروف سوراخ دعا رو پیدا کرده
یعنی صد رحمت به فیلمهای استاد ایرج ملکی. چراباید به چنین فیلمهای ضعیفی که نه کارگردانی نه فیلمبرداری ونه بازیگری خوبی دارند صرف اینکه سیاسی و ضد رژیم هستند هنری و محبوب هستند. کاش درباره هنر وآثارهنری صرفا واقعیست باشیم.